/ / Rejestracja

Regulamin

Regulamin sklepu - księgarni internetowej italicus.com.pl
obowiązujący od dnia 01.01.2024

§ 1. Kontakt
1.    Sklep - księgarnia internetowa Italicus działająca pod adresem www.italicus.com.pl jest platformą umożliwiającą kupowanie książek, podręczników, artykułów szkolnych oraz nośników z nagraniami filmowymi (zwane dalej: Produktami), prowadzoną przez:
2.    Sklep – księgarnia internetowa działająca w serwisie internetowym prowadzonym pod adresem www.italicus.com.pl, zwany dalej „Księgarnia”, „Serwis” lub „Sklep”, prowadzony jest przez:
Italicus Krystyna Juszkiewicz - Mydlarz i Wspólnicy Spółka Jawna
Kremerowska 11
31-130 Kraków
spółkę wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia, XI Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS 0000604522, zwaną dalej „Sprzedawcą”.
3.    Adres do korespondencji i dokonywania przelewów:
Księgarnia Italicus – Krystyna Juszkiewicz-Mydlarz i Wspólnicy Spółka Jawna
ul. Kremerowska 11, 31-130 Kraków
nr konta: 24 1050 1445 1000 0092 2444 2757 (ING Bank Śląski)
adres e-mail: italicus@italicus.com.pl
numer telefonu:
0048 12 638 08 07, 0048 694 611 309  

§ 2. Zasady korzystania
Serwis działa na prawidłowo skonfigurowanej przeglądarce Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer bądź innej zaktualizowanej i skonfigurowanej przeglądarce. Nie ma możliwości składania zamówień telefonicznie.

§ 3. Rejestracja
1.    Zakupy w Księgarni mogą być dokonywane przez użytkowników zarejestrowanych, po założeniu konta lub bez rejestracji.
2.    Rejestracja użytkownika i założenie konta w Księgarni pozwala na zachowanie i dostęp do historii wszystkich dokonanych dotąd w italicus.com.pl zakupów oraz składanie kolejnych zamówień bez konieczności ponownego wpisywania danych użytkownika. Użytkownicy Sklepu są obsługiwani w taki sam sposób, bez względu na zarejestrowanie lub brak rejestracji.
3.    Kupowanie Produktów poprzez Księgarnię możliwe jest po wypełnieniu formularza rejestracyjnego i założeniu indywidualnego konta klienta w bazie klientów Księgarni.
4.    W formularzu rejestracyjnym należy podać swoje dane osobowe (imię, nazwisko, adres, adres e-mail oraz numer telefonu) oraz/lub dane potrzebne do wystawienia faktury. Podanie danych jest dobrowolne, jak również niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia. W procesie rejestracji w Serwisie użytkownik samodzielnie ustala i wprowadza login oraz hasło. Rejestracja wymaga zapoznania się i zaakceptowania przez użytkownika niniejszego Regulaminu poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola. Zamówienie składane bez rejestracji wymaga każdorazowego wskazania ww. danych osobowych, zapoznania się i zaakceptowania niniejszego Regulaminu.
5.    Konto jest przypisane do użytkownika. Jeden użytkownik może posiadać większą liczbę kont, jednak do każdego konta musi być przypisany inny adres poczty elektronicznej.
6.    Po poprawnym zarejestrowaniu, Klient otrzyma e-mail z informacją o danych zawartych w formularzu oraz podziękowanie za założenie konta w Księgarni.
7.    Na podstawie danych znajdujących się w formularzu, wystawiany jest dowód zakupu w postaci faktury VAT lub paragonu oraz wysyłane są pod wskazany w zamówieniu adres zamówione Produkty.
8.    Administratorem danych przetwarzanych w związku z realizacją zamówienia i postanowień Regulaminu jest Sprzedawca. Dane wprowadzone do bazy klientów podlegają ochronie zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku (Dz.U. 1997 nr 133, poz. 883).
9.    Klientowi przysługuje prawo wglądu, poprawiania, zmieniania i usunięcia jego danych osobowych.

§ 4. Złożenie zamówienia
1.    Złożenie zamówienia następuje po zalogowaniu się na stronie Księgarni, wyborze Produktu poprzez umieszczenie go w „koszyku” i potwierdzeniu chęci zakupu przyciskiem wyślij zamówienie. Zawartość koszyka można sprawdzić w każdym momencie, klikając na przycisk „Koszyk”.
2.    Po złożeniu zamówienia otrzymacie Państwo e-mail potwierdzający przyjęcie zamówienia. W przypadku zamówień płatnych przelewem, e-mail będzie zawierał numer konta bankowego, na które należy dokonać płatności.
3.    Klient może dokonywać zmian zamówienia, aż do momentu wysłania przesyłki.
4.    Klient może anulować lub zmienić w całości złożone zamówienie, aż do momentu wysłania przesyłki, wysyłając email na adres italicus@italicus.com.pl i potwierdzając telefonicznie pod numerem: 12 638 08 07.
5.    W przypadku niemożliwości realizacji zamówienia z powodu braku dostępności Produktu (np.: wyczerpanie się zapasów), Klient jest niezwłocznie informowany o przeszkodach w realizacji zamówienia (emailem, telefonicznie).
6.    Klient ma prawo zdecydować o dalszym sposobie realizacji zamówienia (częściowa realizacja, wydłużenie czasu realizacji, anulowanie części lub całości zamówienia).
7.    W przypadku anulowania przez Klienta części lub całości zamówienia, łączny koszt anulowanego w całości lub części zamówienia zostanie zwrócony przelewem na konto bankowe podane przez Klienta w terminie 14 dni.
8.    Podstawowy termin realizacji zamówienia Produktów dostępnych w Księgarni wynosi 5 dni roboczych.

§5 Formy płatności i realizacja zamówienia
1.    Klient może wybrać następujące formy płatności:
a. za pobraniem – klient płaci za przesyłkę listonoszowi lub w urzędzie pocztowym - wybierając tę formę płatności do ceny produktu zostaną doliczone koszty przesyłki zwykłej lub priorytetowej zgodnie z wyborem Klienta ( koszty przesyłki)
b. przelewem tradycyjnym - wybierając tę formę płatności, klient powinien dokonać przelewu kwoty stanowiącej łączną cenę zamówionych produktów powiększoną o koszty przesyłki (koszty przesyłki) na rachunek bankowy w ING Bank Śląski: 24 1050 1445 1000 0092 2444 2757.

Adres do przelewów:
Księgarnia Italicus Krystyna Juszkiewicz-Mydlarz i Wspólnicy Spółka Jawna
ul. Kremerowska 11, 31-130 Kraków
ING Bank Śląski
nr konta: 24 1050 1445 1000 0092 2444 2757
- w rubryce „uwagi” formularza przelewu, należy wpisać przedpłata, imię i nazwisko oraz numer zlecenia;
- w celu przyspieszenia realizacji zamówienia prosimy o przesłanie mailem potwierdzenie dokonania przelewu;
c. z wykorzystaniem płatności BLIK, karty płatniczej, przelewu elektronicznego poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach. Wybierając tę formę płatności, Klient powinien dokonać przelewu kwoty stanowiącej łączną cenę zamówionych produktów powiększoną o koszty przesyłki. (koszty przesyłki)
(e-przelew obsługiwany przez System imoje daje możliwość wyboru kanału płatności: BLIK oraz BLIK one click, szybkie przelewy, karty płatnicze (Visa, Mastercard), Google Pay, Apple Pay, imoje płacę później (płatności odroczone) z Paypo i Twisto, mTransfer (mBank), Płacę z Inteligo (konto Inteligo), MultiTransfer (MultiBank), Przelew24 (BZWBK), ING Bank Śląski, Przelew z BPH, Przekaz/Przelew bankowy: SEZAM (Bank BPH SA), Pekao24 (Bank Pekao S.A.), MilleNet (Millennium Bank), Deutsche Bank PBC S.A.,Kredyt Bank S.A. (KB24), Inteligo (Bank PKO BP), Lukas Bank, CitiBank Handlowy, InvestBank): po wybraniu kanału płatności, Klient zostanie poproszony, by przejść na stronę swojego Banku w celu wykonania przelewu na nr konta w imoje, podania nr transakcji, a następnie wylogowania się i potwierdzenia na stronie imoje dokonania przelewu, który odnotuje się w naszej bazie jako przyjęty)
d. płacąc kartą kredytową – (transakcja obsługiwana przez System imoje. Transakcja zostanie przeprowadzona przy pomocy: BLIK oraz BLIK one click, szybkie przelewy, karty płatnicze (Visa, Mastercard), Google Pay, Apple Pay, imoje płacę później (płatności odroczone) z Paypo i Twisto, a następnie zakończona poprzez wypełnienie brakujących pól i potwierdzenie zapłaty)
(koszty przesyłki)
e. płacąc systemem przelew przedpłata - wybierając tę formę płatności, Klient powinien dokonać przelewu kwoty stanowiącej łączną cenę zamówionych produktów powiększoną o koszty przesyłki. Płatność należy wykonać poprzez bezpośredni przelew bankowy lub przekazem pocztowym podając następujące dane w banku lub na poczcie: Bank, nr konta w imoje, Tytuł płatności, (koszty przesyłki)
f.kartą podarunkową – w tym przypadku należy podać w Uwagach: kod karty i kwotę do wykorzystania przy bieżącym zakupie.
2.     Do przesyłki załączana jest faktura VAT lub paragon zgodnie z życzeniem Klienta. Na życzenie Klienta dokumenty te mogą zostać wysłane w wersji elektronicznej za pośrednictwem e-mail.
3.     Płatność przelewem tradycyjnym, kartą kredytową lub systemem płatności imoje oznacza, że realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po zaksięgowaniu wpłaty przez Sprzedawcę.
4.    W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym, numer konta do wpłaty jest przesyłany w wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia. Płatność za pobraniem oznacza, że po złożeniu zamówienia produkt zostanie wysłany, a płatność nastąpi przy odbiorze przesyłki.
5.     Klient jest zobowiązany do podania prawidłowego (aktualnego) i dokładnego adresu, pod który ma być dostarczony przedmiot zamówienia oraz prawidłowego (aktualnego) i pełnego numeru telefonu i adresu mailowego W przypadku podania przez klienta błędnego lub niedokładnego adresu i/lub telefonu i/lub adresu mailowego Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu zamówienia.

§ 6. Koszty wysyłki i terminy realizacji zamówień
1.    Dostępne dla danego zamówienia warianty dostawy towaru oraz koszt doręczenia przesyłki są podawane do wiadomości użytkownika każdorazowo przy składaniu zamówienia.
2.    Użytkownik przed wyborem sposobu doręczenia przesyłki oraz złożeniem zamówienia jest informowany o wartości zakupów uprawniających do darmowej przesyłki.
3.    Koszty przesyłki dotyczą wysyłki w Polsce, zawierają się przedziale kwotowym od 15 zł do 22 zł i nie są zależne od gabarytu przysyłki (koszty przesyłki)
4.    Zamówienie płatne przelewem jest kompletowane dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sklepu.
5.    Do czasu, potrzebnego do skompletowania przesyłki, należy doliczyć czas dostawy określony przez firmy świadczące usługi pocztowe i kurierskie.
6.    Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienie w dostawie spowodowane wyłącznie błędnym lub niedokładnym adresem podanym przez Klienta.

§ 7. Cena towaru
1.    Ceny każdego towaru w Sklepie:
a) zawierają podatek VAT i podawane są w złotych polskich;
b) zamieszczone przy oferowanym produkcie nie zawierają kosztów przesyłki.
2.    Określenie „Najniższa cena z 30 dni” wskazane przy towarze oznacza informację o najniższej cenie brutto wyrażonej w złotych polskich tego towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki ceny tego towaru albo w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego towaru do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki, jeśli dany towar oferowany jest do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni.

§ 8. Anulowanie nieopłaconego zamówienia
W przypadku wyboru przez Klienta płatności za zamówienie z góry, Klient jest obowiązany do zapłaty pełnej ceny za zamówiony produkt, w tym za koszty dostawy, nie później niż̇ w terminie 14 dni od dnia złożenia zamówienia. Zamówienie nieopłacone w terminie 14 dni od dnia złożenia zamówienia, zostanie automatycznie anulowane a Sprzedawca jest zwolniony z obowiązku jego realizacji.

§ 9. Odstąpienie od umowy - zwroty
1.    Kupujący ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie czternastu dni, od daty zawarcia umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru w terminie czternastu dni. Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej”.
2.    W celu odstąpienia Klient wysyła oświadczenie o odstąpieniu, w terminie 14 dni od otrzymania zamówionego towaru. Oświadczenie o odstąpieniu powinno zostać złożone Sprzedawcy za pośrednictwem listu lub e-maila przesłanego na adres Księgarni. Wzór formularza odstąpienia znajduje się w zakładce  (formularz odstąpienia)
3.    O zachowaniu 14 dniowego terminu decyduje data nadania przesyłki zawierającej oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
4.    W oświadczeniu o odstąpieniu od umowy nie trzeba podawać uzasadnienia.
5.    Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy znajduje się w załączniku do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie z wzoru nie jest obowiązkowe.
6.    Klient powinien odesłać Produkt niezwłocznie na adres Księgarni, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Klient odpowiedzialny jest za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
7.    Prawo do odstąpienia nie przysługuje Klientom zamawiającym płyty CD, DVD i programy komputerowe, jeżeli Produkty te nie zostaną zwrócone w oryginalnych i nienaruszonych opakowaniach, ani Klientom zamawiającym gazety, czasopisma lub periodyki.
8.    Do przesyłki należy dołączyć fakturę, paragon lub inny dowód zakupu oraz numer rachunku bankowego Klienta, na który ma nastąpić zwrot pieniędzy.
9.    W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę. Nawet jeżeli Klient wybrał inną niż najtańsza opcję wysyłki, Sprzedawca pokrywa tylko koszty najtańszej możliwej wysyłki. Celem uniknięcia wątpliwości najtańszą przesyłką dostępną w Sklepie jest przesyłka ekonomiczna Poczty Polskiej opłacana przelewem. Pieniądze zostaną zwrócone przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
10.    Księgarnia nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
11.    W przypadku, gdy zwracane towary noszą ślady używania przekraczającego zwykłe zapoznanie się z ich charakterem i cechami, Sprzedawca zwraca Klientowi uiszczone kwoty pomniejszone o zmniejszenie wartości towaru.

§ 10. Reklamacje - odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową

1.    Sprzedawca przestrzega obowiązku dostarczania produktów wolnych od wad.
2.    Klientowi rozumianemu jako konsument (osoba fizyczna dokonująca zwykłych zakupów) lub przedsiębiorca traktowany jako konsument, który dokonuje zakupów niezwiązanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, przysługują wszystkie prawa konsumenckie. Przedsiębiorca, który dokonuje zakupu w celach związanych z prowadzoną działalnością jednak nie posiadających dla kupującego charakteru zawodowego, może oczekiwać rozpatrzenia złożonej reklamacji z tytułu rękojmi w terminie 14 dni. Analogiczna sytuacja tyczy się prawa odstąpienia od umowy: w sytuacji zawarcia umowy na odległość lub poza lokalem przedsiębiorca na prawach konsumenta będzie mógł w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
3.    W razie braku zgodności towaru z umową Klientowi przysługują uprawnienia określone w rozdziale 5A ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. z późniejszymi zmianami.
4.    W przypadku stwierdzenia niezgodności Produktu z umową, Klient powinien pisemnie powiadomić Sprzedawcę (np. za pośrednictwem przesyłki listowej lub emaila) o stwierdzonej niezgodności oraz wysłać Produkt wraz z np.: paragonem fiskalnym, fakturą lub innym dowodem zakupu na adres Księgarni.
5.    Klient ma prawo:
a) odstąpić od umowy niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności w przypadku, gdy wada jest istotna,
b) żądać obniżenia ceny,
c) do wymiany niezgodnego z umową Produktu na nowy lub
d) do dokonania przez Księgarnię nieodpłatnej naprawy Produktu.
6.    Klient jest zobowiązany wskazać, z której z wyżej wymienionych możliwości chce skorzystać.
7.    W przypadku, gdy realizacja żądań określonych w punkcie 4, była niemożliwa lub wymagała nadmiernych kosztów, Sprzedawca może zaproponować inne rozwiązanie.
8.    Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni od otrzymania niezgodnego z umową Produktu. Nieustosunkowanie się przez Sprzedawcę do reklamacji oznacza jej uwzględnienie.
9.    W przypadku uznania reklamacji Klienta za zasadną, Księgarnia zwróci koszty przesyłki Produktu.
10.    Warunkiem zwrotu kosztów przez Księgarnię jest podanie przez Klienta numeru konta bankowego, o ile Klient nie podał go wcześniej przy zamówieniu.
11.    Klient ma prawo składać reklamacje w przeciągu 2 lat od otrzymania towaru pod warunkiem, że zawiadomi Księgarnię o zauważonej niezgodności w ciągu 1 roku.
12.    Zaleca się, aby Klient w opisie reklamacji podał: informacje i okoliczności dotyczące jej przedmiotu (rodzaj, data wystąpienia nieprawidłowości), swoje żądanie zgodnie z treścią punktu 4 oraz dane kontaktowe.


§11. Gwarancja - odpowiedzialność producenta
Jeśli towar objęty jest gwarancją producenta Klient może:
a. złożyć reklamację do Księgarni z tytułu niezgodności towaru z umową
b. skorzystać z uprawnień określonych w gwarancji udzielonej przez producenta. W takiej sytuacji roszczenia Klienta kierowane są do producenta gwaranta, a Księgarnia może pośredniczyć w realizacji gwarancji.

§ 12. Ochrona danych osobowych
1.    Sprzedawca jest administratorem danych osobowych użytkowników Sklepu. Dane osobowe są przetwarzane przez administratora w celach związanych z korzystaniem ze Sklepu, tj. zawierania i wykonywania umów sprzedaży, w celu realizacji prawnych powinności spoczywających na Sprzedawcy, realizacji prawnie uzasadnionych interesów Sprzedawcy, a także na podstawie zgody użytkownika np. w celu realizacji usługi dostarczania newslettera.
2.    Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne, jednak niezbędne dla zawarcia i wykonania umowy sprzedaży towarów w Sklepie.
3.    Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania i usunięcia.

§ 13. Postanowienia końcowe
1.    Nabywane w Sklepie towary w większości stanowią utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. z późn. zmianami. Zabronione jest każde postępowanie, które mogłoby stanowić naruszanie praw autorskich twórców, w tym w szczególności rozpowszechnianie utworu bez odpowiedniego zezwolenia lub wbrew jego warunkom.
2.    Sprzedawca jest uprawniony do jednostronnej zmiany Regulaminu w zakresie, który nie został indywidualnie uzgodniony z użytkownikiem na podstawie uzasadnionej przyczyny. Jako uzasadnioną przyczynę uznaje się w szczególności zaistnienie jednej z następujących okoliczności:
a) zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie, w jakim taka zmiana przepisów wpływa na treść Regulaminu lub nakłada na Sprzedawcę obowiązek modyfikacji treści Regulaminu;
b) wydanie przez organy administracji publicznej, w tym w szczególności
Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, decyzji, rekomendacji, zaleceń, zobowiązań lub aktów o analogicznym charakterze w zakresie, w jakim ww. akty administracyjne wpływają na treść Regulaminu lub nakładają na Sprzedawcę obowiązek modyfikacji treści Regulaminu;
c) powstanie orzecznictwa sądowego lub administracyjnego, z którego wynika, że postanowienia analogiczne do stosowanych w Regulaminie mogą być sprzeczne z prawem, w tym w szczególności z prawem ochrony konsumentów – w takim przypadku zmiana treści Regulaminu będzie dopuszczalna, o ile będzie można obiektywnie uznać, że z punktu widzenia przeciętnego użytkownika, proponowana zmiana jest na korzyść takiego użytkownika.
3.    W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy prawa, w szczególności Kodeks cywilny, ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o ochronie praw konsumentów.
4.    W celu uniknięcia wątpliwości przyjmuje się, że żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza praw konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze bezwzględne zastosowanie znajdą przepisy obowiązującego prawa.
5.    Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Sprzedawca informuje, że korzystanie ze Sklepu nie powoduje szczególnych zagrożeń innych niż typowe zagrożenia wynikające z dokonywania zakupów przez Internet.
6.    Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2024 r.